En dat hebben ze ook gedaan! Op een testbaan in Duitsland heeft de volledig elektrische Lightyear One namelijk een actieradius weten te halen van maarliefst 710 kilometer . Op één lading wel te verstaan. Zo'n 70 kilometer was daarbij te danken aan stroom opgewekt door de zonnepanelen.
Voor wie nu denkt dat dit alles met een slakkengang is gegaan heeft het mis. De gemiddelde snelheid was 85 km per uur. Het verbruik kwam daarbij uit op 85 Wh/km. Wat de Lightyear One een van de meest energiezuinige voertuigen ooit maakt. Uiteraard is Lightyear tevreden maar het kan nog beter. Het merk wil een dergelijk energieverbruik namelijk ook kunnen realiseren bij snelheden boven de 100 km/u.
Het is dus een goede stap voor het Nederlandse merk. Maar er is nog een lange weg te gaan. Naast een officiele WLTP test zal de auto ook de crashtest nog moeten ondergaan. De planning is nog altijd om de eerste 1000 exemplaren af te leveren in 2022. Vanaf 2024 wil Lightyear de productie opschalen en de concurrentie echt te lijf gaan.