Renault doet het goed op elektrisch gebied. De alliantie die het met Nissan is aangegaan werpt zijn vruchten duidelijk af. Dat zie je terug bij de
Renault Megane E-Tech, een crossover gemaakt op de carrosserie van een hatchback. De know-how op gebied van elektrisch rijden zie je sterk terug. Daarbij waren de Zoe, Kangoo en de
betaalbare Twingo de voorlopers. Met de nieuwe volledig elektrische Megane E-Tech is een volgende stap op gebied van elektrisch rijden gezet.
Die know how zie je op innovatief terrein duidelijk terug. En innovatie moet, want de tegenwoordige basisvoorzieningen voor een elektrisch voertuig zijn al op zeer hoog niveau. Innovatie is een kansrijk gebied waar je je ten opzichte van de concurrent nog kunt onderscheiden. Voorbeeld van innovatie is het nieuwe CMF-EV-platform dat uitgerust is met een 60 kWh ultradunne batterij en een compacte elektrische motor van 160 kW. Het gewicht wordt daardoor optimaal verdeeld. Daarnaast maken de vlakke vloer, een langere wielbasis en het lage zwaartepunt de auto zeer wendbaar. Een ander voorbeeld van innovatie is het veiligheidssysteem. Er zijn 26 rijhulp- en veiligheidssystemen aangebracht. De Megane E-Tech is voorzien van een Smart Rear View Mirror, oftewel een digitale binnenspiegel. Ook is het voorzien van een slimme Active Driver Assist die werkt op basis van jouw persoonlijke instellingen. Een ander voorbeeld van het veiligheidssysteem is de Blind Spot Warning. De auto corrigeert de rijbaanpositie wanneer het een obstakel waarneemt wanneer je van rijbaan verwisselt. De Mechane E-Tech is voorzien van een Type 2, model 3 Mennekes laadkabel, waarmee zowel thuis als publiek kan worden geladen. Ook de actieradius van de Megane kan er mee door. Met een volle accu brengt de EV jou 470 km verderop. Ook een service-app mag bij de Megane E-Tech niet ontbreken. De gebruikelijke zaken zijn aanwezig, zoals je batterijcheck, nabijgelegen laadpunten zoeken, laadplan instellen, je uiteraard een routeplanning.
Tip: lees een
rijtestverslag van de Renault Megane E-tech.
De Megane E-Tech wordt in 4 uitvoeringen uitgebracht, namelijk de Equilibre, Techno, Iconic en de Evolution ER. Van de Equilibre en de Techno bestaat zowel een EV40- als een EV60-versie.
pk | vermogen | bereik | prijs | ||
---|---|---|---|---|---|
Equilibre | EV40 | 130 | 96 kW | 300 km | € 37.590 |
EV60 | 220 | 160 kW | 440 km | € 42.190 | |
Techno | EV40 | 130 | 96 kW | 300 km | € 40.590 |
EV60 | 220 | 160 kW | 440 km | € 45.190 | |
Iconic | 220 | 160 kW | 440 km | € 48.190 | |
Evolution | 130 | 96 kW | 470 km | € 43.190 |