Blog Layout

dec. 13, 2022

De Volkswagen ID Buzz kan worden bezichtigd

Voor de mensen die opzien tegen de de hangdagen rond de kerst zit er wat in het vat. Of zelfs eerder. Want sinds het afgelopen weekend kun je hem zelf aanschouwen. De volledig elektrische Volkswagen ID.Buzz staat in de showrooms op jou te wachten.

Volkswagen weet het vaak net even wat anders te benaderen. En altijd zodanig dat het publiek positief wordt verrast. Ook bij de ID.Buzz herken je de hang naar vervlogen tijden. Het is de elektrische terugkeer van de legendarische, 75 jaar oude Volkswagen T1. Het karakteristieke model roept bij velen nostalgie op. Het moet de reden waarom er zoveel geschreven en gelezen wordt over de Volkswagen ID-Buzz. Ook wij doen een duit in het zakje en geven een update over de laatste stand van zaken.

Volkswagen ID Buzz specificaties

De compacte elektrische bus biedt als personenvariant ruimte voor 5 inzittenden en 1.121 liter bagage. De tweede zitrij kan neergeklapt worden. Dat maakt de bagageruimte 2.205 liter groot. De klassieke ronde koplampen van de T1 zijn vervangen door intelligente LED-lampen. 'Ogen', zo worden ze genoemd. De koplampen draaien met de bocht mee en geven zo richting aan. En wanneer de ID.Buzz voetgangers of fietsers opmerkt aan de rand van de weg, 'kijkt' hij in hun richting en trekt met subtiele lichtsignalen hun aandacht. Via de LED-verlichting communiceert de ID.Buzz als het ware met de medeweggebruikers. De wegligging voelt prettig aan. Dit komt door het laag liggende zwaartepunt doordat het accupakket (van 77 kWh) op de bodem is geplaatst. De achterwiel aangedreven ID.Buzz heeft een bereik van ruim 400 km. Aan de snellader kan er tot 170 kW worden geladen. In een half uur heb je de accu dan voor 80% volgeladen. Nadeel van het retro-model is dat de aerodynamica ver te zoeken. Bij goed weer wil het verbruik nog onder de 20 kWh/uur komen. Gezien het design beslist een goede prestatie maar het blijft een grote stroomverbruiker.

Twee uitvoeringen Volkswagen ID Buzz

De ID.Buzz wordt in twee uitvoeringen uitgebracht. Dat zijn de 1ST en de 1ST Max. De 1ST is een standaarduitrusting met onder meer 20 inch lichtmetalen velgen, verwarming van voorstoelen en stuur, een kwalitatief hoogwaardig afgewerkt dashboard. Voor maximale veiligheid en optimaal comfort zijn ook features als Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Acces, Rear View achteruitrijcamera, Park Assist Plus, LED Matrix koplampen en elektrische bediening van de schuifdeuren en achterklep inbegrepen. De 1ST-uitvoering kun je bemachtigen vanaf € 69.990. De ID. Buzz 1ST Max is van nog meer luxe voorzien, met bijvoorbeeld 21 inch lichtmetalen velgen, elektrisch verstelbare Comfortstoelen voorin, een variabele laadvloer, Side Assist en Trained Park Assist. Bovendien kan hij gedeeltelijk autonoom rijden met Travel Assist. De 1ST Max-uitvoering kost € 74.590.


Ook de kampeerliefhebber komt met de ID Buzz aan zijn trekken. Met een conversiekit is het mogelijk de Volkswagen ID Buzz om te bouwen tot elektrische camper.



Deel het artikel


Tesla Model S Yoke-stuur
door Mindert Westra 09 mei, 2024
Dankzij de Tesla is de elektrische auto duidelijk op de kaart gebracht. In deze blog gaan we in op alle modellen die Tesla in Nederland heeft uitgebracht.
De voorkant van een Volkswagen ID.7 Tourer die geparkeerd staat voor een muur van stenen
door Mindert Westra 07 mei, 2024
We kunnen weer een nieuwe elektrische stationwagon verwachten. Dit is de Volkswagen ID.7 Tourer. En relatief gezien is hij niet duur.
03 mei, 2024
Het gebeurt altijd een ander, maar het zal je maar gebeuren. Je wint een auto! Wel zit je dan vast aan een aantal contractvoorwaarden.
Een gele elektrische Renault 5 staat tegen een gele achtergrond
door Mindert Westra 01 mei, 2024
Wie kent de Renault 5 niet? Renault doet oude tijden herleven door zijn gamma te verrijken met een elektrische versie van zijn voorgangers.
Meer artikelen
Share by: