We hebben er eventjes op moeten wachten maar vandaag deelt Hyundai dan eindelijk de beelden van de gloednieuwe Ioniq 6. De opvolger van de Hyundai Ioniq 5 krijgt een uitgesproken uiterlijk. In tegenstelling tot zijn voorganger is het design ditmaal niet voorzien van strakke hoeken maar ronde vormen. Dit alles komt ten goede aan de luchtweerstandscoëfficiënt. Die is door het ontwerp slechts 0,21 Cw. Hyundai geeft de Ioniq 6 daarom de bijnaam ‘Electrified Streamliner ‘.
De nieuwe Hyundai Ioniq 6 staat op het E-GMP platform. Het inmiddels welbekende platform waar bijvoorbeeld ook de Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 gebruik van maken. Over de specificaties, actieradius en laadtijden laten de Koreanen nog niets los. Toch kunnen we een aardige inschatting maken. Aangezien de nieuwe '6' het platform deelt met zijn crossover broer zal deze ongetwijfeld dezelfde techniek delen. Dat wil zeggen de keuze uit achter- of vierwielaandrijving, een 58 kWh of 77,4 kWh accupakket en opladen met 400 tot 800 volt. De Hyundai Ioniq 5 komt ruim 500 kilometer ver. De Ioniq 6 zal het dankzij het efficiënte design ongetwijfeld nog iets verder schoppen.
Het ontwerp lijkt echter een nadeel te kennen voor de achter passagiers. Toch vermeld het merk trots dat daar tijdens de ontwikkeling rekening mee gehouden is. Zowel het in- als exterieur zijn gelijktijdig ontwikkeld. Dat komt niet alleen ten goede aan de beenruimte maar ook aan de hoofdruimte. Verder bestaat het interieur uit digitale schermen voor de spiegels, een 12 inch groot infotainmentscherm met touch-bediening en een tweede 12 inch scherm voor het stuurwiel met alle relevante informatie. Hyundai laat ons de komende tijd genieten van de vrijgegeven afbeeldingen. In de aanloop naar de daadwerkelijke onthulling op 14 juli zal meer informatie vrij komen over de specificaties van de volledig elektrische sedan.