Onlangs gaven we nog aan dat de
verkoop van de
Jaguar i-Pace
te wensen over laat. En de laatste maanden zien we daarin nog niet echt een grote verbetering. Toch is onduidelijk waarom, want de stoere elektrische SUV heeft veel te bieden. Wellicht is het de prijs. In ieder geval kan met de laatste uitvoering van de Jaguar I-Pace sneller worden geladen. Wie weet scheelt dat.
Het bijzondere aan deze wagen is dat het batterijpakket zo laag mogelijk in de auto is aangebracht. Dat wil zeggen tussen de wielen op de bodemplaat. Naast een betere wegligging zorgt het ook voor extra laadruimte onder de motorkap. Aan de binnenkant valt het supermoderne Pivi Pro infotainment systeem op. Dit systeem is intuïtief als de smartphone en in een oogopslag kun je alle belangrijke functies bedienen. Zo kun je bijvoorbeeld handig nagaan waar en wanneer je kunt laden en wat de bezetting is van het laadstation waar je wilt laden.
De i-Pace S heeft 4,8 seconden nodig om van 0 naar een snelheid van 100 km/uur te gaan. De krachtbron van de auto is 235 kW oftewel 320 pk. Het heeft AWD en heeft een bereik van 470 km. Dit laatste wordt overigens vanuit de praktijk betwijfeld. De i-Pace is voorzien van een 11kW 3-fasen boordlader om het snelladen mogelijk te maken. Dat is meer dan 50 km dat je aan reisafstand per uur kan bijladen. De auto wordt in 4 modellen uitgebracht, te weten de i-Pace S, SE, HSE en de Limited Edition. De nieuwprijzen lopen op van 83.000 euro (S) naar ruim 98.000 euro (HSE). Vanaf 2030 wil Jaguar volledig elektrisch rijden. Overigens, verwar de i-Pace niet met de e-Pace. De i-Pace is zoals aangegeven de volledig elektrische SUV terwijl de e-Pace een hybride SUV-uitvoering is.