Ondanks de coronacrisis en herfstachtige taferelen is het zomertijd. De tijd van het jaar dat hordes Nederlanders hun stek verlaten en gaan uitwaaien in het zonnige zuiden. Dat geldt overigens niet alleen voor Nederlanders. Ook Duitsers steken graag de grens over om te genieten van de zuurverdiende rust. Onder de menigte schaart zich ook de CEO van Volkswagen Herbert Diess. Hij besloot dit jaar in, hoe kan het ook anders, een volledig elektrische
Volkswagen ID.3 GTX
de overtocht te maken naar het Gardameer. Onderweg stond hem, tijdens het laden bij één van de laadpalen van het Ionity netwerk , een onaangename verrassing te wachten, waarover de topman op zijn zachts gezegd niet tevreden was.
Wat bleek, de snelladers van Ionity staan verspreid door heel Europa en zijn geschikt voor vrijwel iedere elektrische auto. Los van het feit dat snelladen aan de Ionity laadpalen geen goedkope optie is zijn er weinig problemen tot dusver, zou je zeggen.
In het plaatsje Brenner, gelegen in het zonnige Italië besloot Diess zijn Volkswagen ID.3 te voorzien van een nieuwe lading. Dat ging niet helemaal zoals gepland. Eén laadpaal bleek stuk en rondom de wel werkende laadpaal was geen mogelijkheid tot het kopen van een bakje koffie. Daarbij bleek ook een toilet te ontbreken. Hoe de VW-CEO dit laatste heeft opgelost blijft gissen.
Diess uit zijn ongenoegen in een bericht op Linkedin. Hij spreekt van een "alles behalve premium ervaring". Goed, dat een laadpaal niet naar behoren werkt is uiteraard niet wenselijk. Een toilet en de mogelijkheid tot het kopen van een kopje koffie zou natuurlijk ook niet verkeerd zijn maar wat er verder 'premium' aan een laadsessie zou moeten zijn blijft toch een raadsel. De volgende keer ook een Ionity werknemer die de laadkabel voor je inplugt Diess?
Het bericht kwam ook voorbij aan Marcus Groll, de COO van Ionity. Hij beloofde plechtig verbetering door te voeren. Volgens Groll stond de defecte laadpaal op het lijstje om aangepakt te worden. Het meest bijzondere aan het hele verhaal is dat de Volkswagen CEO hier kritisch is op zijn eigen bedrijf. Ionity is namelijk voor ruim 20% in handen van Volkswagen. Zelfreflectie is dus nooit verkeerd.
Leestip: weer weten over het
laden van de Volkswagen ID.3?