Blog Layout

aug. 07, 2021

Ionity netwerk | negatieve laadervaring van CEO Volkswagen

Ondanks de coronacrisis en herfstachtige taferelen is het zomertijd. De tijd van het jaar dat hordes Nederlanders hun stek verlaten en gaan uitwaaien in het zonnige zuiden. Dat geldt overigens niet alleen voor Nederlanders. Ook Duitsers steken graag de grens over om te genieten van de zuurverdiende rust. Onder de menigte schaart zich ook de CEO van Volkswagen Herbert Diess. Hij besloot dit jaar in, hoe kan het ook anders, een volledig elektrische Volkswagen ID.3 GTX de overtocht te maken naar het Gardameer. Onderweg stond hem, tijdens het laden bij één van de laadpalen van het Ionity netwerk , een onaangename verrassing te wachten, waarover de topman op zijn zachts gezegd niet tevreden was.

Diess niet tevreden over Ionity snelladers

Wat bleek, de snelladers van Ionity staan verspreid door heel Europa en zijn geschikt voor vrijwel iedere elektrische auto. Los van het feit dat snelladen aan de Ionity laadpalen geen goedkope optie is zijn er weinig problemen tot dusver, zou je zeggen.

In het plaatsje Brenner, gelegen in het zonnige Italië besloot Diess zijn Volkswagen ID.3 te voorzien van een nieuwe lading. Dat ging niet helemaal zoals gepland. Eén laadpaal bleek stuk en rondom de wel werkende laadpaal was geen mogelijkheid tot het kopen van een bakje koffie. Daarbij bleek ook een toilet te ontbreken. Hoe de VW-CEO dit laatste heeft opgelost blijft gissen.


Diess uit zijn ongenoegen in een bericht op Linkedin. Hij spreekt van een "alles behalve premium ervaring". Goed, dat een laadpaal niet naar behoren werkt is uiteraard niet wenselijk. Een toilet en de mogelijkheid tot het kopen van een kopje koffie zou natuurlijk ook niet verkeerd zijn maar wat er verder 'premium' aan een laadsessie zou moeten zijn blijft toch een raadsel. De volgende keer ook een Ionity werknemer die de laadkabel voor je inplugt Diess?


Het bericht kwam ook voorbij aan Marcus Groll, de COO van Ionity. Hij beloofde plechtig verbetering door te voeren. Volgens Groll stond de defecte laadpaal op het lijstje om aangepakt te worden. Het meest bijzondere aan het hele verhaal is dat de Volkswagen CEO hier kritisch is op zijn eigen bedrijf. Ionity is namelijk voor ruim 20% in handen van Volkswagen. Zelfreflectie is dus nooit verkeerd.


Leestip: weer weten over het laden van de Volkswagen ID.3?

  • Ionity snellaadstation

    Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
03 mei, 2024
Het gebeurt altijd een ander, maar het zal je maar gebeuren. Je wint een auto! Wel zit je dan vast aan een aantal contractvoorwaarden.
Een gele elektrische Renault 5 staat tegen een gele achtergrond
door Mindert Westra 01 mei, 2024
Wie kent de Renault 5 niet? Renault doet oude tijden herleven door zijn gamma te verrijken met een elektrische versie van zijn voorgangers.
Een smart#3 met panoramadak in de kleur Photon Orange metallic staat op een parkeerplaats
door Mindert Westra 29 apr., 2024
Smart Automobil komt met een opvolger van de smart#1. Maak kennis met de sportieve SUV coupé smart#3.
Een blauwe Volkswagen trekt een caravan
door Mindert Westra 24 apr., 2024
Elektrisch rijden met een caravan is tegenwoordig goed te doen. Wat zijn goede caravantrekkers voor een normale prijs?
Meer artikelen
Share by: