Renault en het Chinese Geely zetten een joint venture op om samen te ontwikkelen en bouwen van hybride- en benzinemotoren. De JV met Geely is opmerkelijk gezien de nog lopende samenwerking van Renault met het Japanse Nissan. In oktober hebben beide concerns overigens wel door laten schemeren dat de onderlinge samenwerking van Renault en Nissan zijn langste tijd heeft gehad.
Het Geely-concern is tevens eigenaar van Volvo. De Renault-Geely-organisatie krijgt 19.000 werknemers verspreid over 3 continenten. Hiermee zullen beide concerns vanaf volgend jaar worden voorzien van zowel hybride- als benzinemotoren voor de merken Renault, Dacia, Geely, Volvo, Lynk & Co, Proton, Nissan en Mitsubishi.
Dat Renault doorgaat met de fossiele auto-industrie toont aan dat het concern veel moeite heeft afscheid te nemen van de verbrandingsmotor. Wel bijzonder want het ontbreekt de brandstofauto aan overlevingskansen, gezien de regelgeving vanuit Europa die afdwingt dat vanaf 2035 uitsluitend nog elektrische voertuigen worden geproduceerd.
Verder heeft Renault aangegeven naar de Franse beurs te willen voor het bekostigen van hun investeringsplannen voor de elektrische auto. De elektrisch tak van Renault kon zich wel eens als een aparte divisie gaan afsplitsen. De emissievrije tak van Renault heet Ampère.
Uit nog niet bevestigde berichten blijkt dat Renault met de beursgang van de EV-tak rond de 10 miljard wil ophalen. Het wil wel een meerderheidsbelang in Ampère behouden.