Laten we voorop stellen dat het gaat om een update en geen facelift. Grote wijzigingen hoeven we dat ook niet te verwachten. Sterker nog, het exterieur en interieur blijft precies hetzelfde. Het belangrijkste om te melden is de toegenomen actieradius. Het blijft alleen nog even gissen met hoeveel kilometer de range daadwerkelijk is toegenomen. Porsche rept namelijk met geen woord over precieze cijfers.
Porsche geeft aan dat het met de vernieuwde Taycan mogelijk is om in rijmodi 'Normal' en 'Range' de voorste elektromotor uit te schakelen. Dit zou ten goede moeten komen van het verbruik en het bereik. Uiteraard geldt dit enkel voor de vierwiel aangedreven modellen.
Ondanks het stevige prijskaartje is de Porsche Taycan een enorm succes. Alleen al in de eerste zes maanden van dit jaar wist de Duitse autofabrikant ruim 20.000 exemplaren aan de man te brengen. Hoewel het merk al flink wat mogelijkheden heeft tot personalisatie kan het toch vervelend zijn wanneer je met uiterste precieze gekozen Taycan bijna geheel overeenkomt met die van de buurman.
Daar heeft Porsche inmiddels ook een oplossing voor. Naast de 17 standaardkleuren krijg je nu ook de mogelijkheid tot Paint to Sample. Hierdoor kan men kiezen voor iconische kleuren, zoals het rubystar rood te zien op de afbeeldingen, of de kleur van je favoriete hippe drankje. Het kan allemaal. Tegen bijbetaling uiteraard.
Naast de grote wijzingen neemt Porsche ook van de gelegenheid gebruik om een aantal andere zaken te vernieuwen. Vanaf heden is de Taycan te verkrijgen met Android Auto, kun je met Remote Park Assist op afstand de auto parkeren en zijn de thermische functies van de batterij en oplader verbeterd.