Het grootste bereik ooit voor de Fisker Ronin is een uitspraak van Henrik Fisker himself. Hij durft het aan om grote beloftes de media in te slingeren. Mocht de naam Ronin je doen denken aan de gelijknamige film dan heb je direct geraden vanwaar de naam afkomstig is. De Ronin moet een sportieve GT worden met het design van Henrik Fisker. Dat klinkt veelbelovend. Naast de grootste range van een productie EV moet ook de performance op ongekend hoog niveau komen te liggen, aldus Fisker. Daarnaast zal de accu op een innovatieve manier worden geïntegreerd in het chassis. Ook weet Fisker te berichten over unieke deuren en actieve aerodynamica. Evenals de Fisker Karma moet de auto plaats bieden aan vier personen. Uiteraard zal ditmaal geen PHEV-aandrijving onder de kap schuilen maar een volledig elektrische aandrijflijn. De Fisker Ronin zou in augustus van 2023 al aan de wereld worden getoond en de productie moest in Q2 van 2024 van start gaan. En de kosten? Voor $385.000 is hij van jou.
Elektrische Fisker Ronin krijgt een groot bereik
Kennen we de Fisker Karma nog? De enorme vierdeurs sedan met eigenzinnig design was een van de eerste plug-in hybride voertuigen. In 2008 werd de auto voor het eerst aan het publiek voorgesteld. In 2013 sloeg helaas het noodlot toe en moest Fisker Automotive door twee terugroepacties een faillissement aanvragen. Toch was het nog niet helemaal over en uit voor de vooruitstrevende PHEV. De rechten werd opgekocht door een Chinees bedrijf en sindsdien is de Fisker Karma onder de naam Karma Revero wederom verkrijgbaar. Of het nog altijd een goede deal is laten we in het midden. Wel durven we te concluderen dat de Karma een tijdloos model blijft. Ook oprichter Henrik Fisker heeft sindsdien niet stilgezeten. Met het nieuwe Fisker Inc. heeft hij grootste plannen. De Fisker Ocean en Fisker Pear moeten vooruitstrevende en betaalbare elektrische auto's worden. Maar een topmodel in de geest van de Fisker Karma kan niet ontbreken. Lees hier over de Fisker Ronin met het grootste bereik ooit.