6 februari 2023

Zorgt de facelift van de Jaguar I-Pace voor een boost?

De Jaguar I-Pace is in 2018 gelanceerd en alweer 5 jaar oud. In 2020 werd het voorzien van een 3-fase boordlader waarmee de batterij sneller kon worden geladen. Maar ondanks de facelift in 2020 bleven de verkoopcijfers wat achter bij de doelstellingen. Dan nog maar weer een verbetering zullen ze op het hoofdkantoor in Coventry (VK) gedacht hebben. En een verbetering trekt altijd weer nieuwe publiciteit, toch? Vraag is wel of de aandacht kan worden vastgehouden, want de veranderingen zijn beperkt en of ze veel indruk maken is de vraag. Wat zijn deze veranderingen en weet Jaguar hiermee de verkoop een nieuwe boost te geven?

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace upgrade

Wat de veranderingen betreft gaat het vooral om wat accentverschuivingen in het design. Het betreft de volgende aanpassingen:

  • een volledig afgesloten grille
  • accentverschuivingen zoals de dunne accent-strips op de bumper en de koplampen die net even een andere look hebben
  • zwarte elementen die een andere kleur krijgen. Bijvoorbeeld de sierdelen op de flanken die in de carrosseriekleur terugkomen
  • nieuw lakwerk aan de buitenkant.

Jaguar I-Pace aandrijving

Technisch gesproken zijn er geen wijzigingen doorgevoerd. De i-Pace S heeft 4,8 seconden nodig om van 0 naar een snelheid van 100 km/uur te gaan. De krachtbron van de auto is 235 kW oftewel 320 pk. De op vier wielen aangedreven auto heeft een bereik van 470 km. Volgens WLTP-norm zeggen we er dan maar bij, want vanuit de praktijk wordt de theoretische range betwijfeld. Door de 3 fasen boordlader kan er sneller worden geladen. Per uur kun je 50 kilometer aan reisafstand bijladen.


De auto wordt in 4 modellen uitgebracht, te weten de i-Pace S, SE, HSE en de Limited Edition. De nieuwprijzen lopen op van 83.000 euro (S) naar ruim 98.000 euro (HSE). Overigens, verwar de i-Pace niet met de e-Pace. De i-Pace is zoals aangegeven de volledig elektrische SUV terwijl de e-Pace een hybride SUV-uitvoering is. Vanaf 2030 wil Jaguar volledig elektrisch rijden.


De i-Pace SE heeft 4,8 seconden nodig om naar 100 km/uur te snellen. Met zijn 90 kWh accupakket heeft de SE een bereik van 470 km. Aan de thuislader (11 kW) wordt de accu in 8,5 uur vanaf leeg weer volledig opgeladen. De vanaf-prijs van de Jaguar I-Pace SE is € 95.450 en van de Jaguar I-Pace HSE is € 103.970.

De batterij van een witte Tesla wordt aan een laadpaal opgeladen bij een laadstation van Tesla
door Mindert Westra 11 december 2025
Brengt DC-laden van de batterij schade toe aan een elektrische auto? Welke maatregelen kan ik nemen om slijtage aan de batterij tegen te gaan?
De rechterhelft van een elektrische Polestar 3 SUV staat model met een witte achtergrond
door Mindert Westra 1 december 2025
De Polestar 3 rijdt sinds 2024 bij ons rond. Toch zal er in 2026 alweer een upgrade volgen. Het toch al complete model krijgt enkele flinke verbeteringen.
Een Elektrische auto rijdt door de sneeuw
door Mindert Westra 26 november 2025
De combinatie van een elektrische auto en de winterkou is niet optimaal. Maar met een goede voorbereiding en zuinig rijden is het goed te doen. Lees de 10 tips!
een lauwe smart #1 Pulse staat geparkeerd met bergen op de verre achtergrond
20 november 2025
Snel een tijdelijke auto nodig? Shortlease biedt de oplossing. ✔Wat is shortlease ✔Voordelen auto shortlease ✔Voor wie is shortlease geschikt? ✔Hoe regel ik het?
Lees meer artikelen