De Jaguar I-Pace is in 2018 gelanceerd en alweer 5 jaar oud. In 2020
kreeg de I-Pace nog een facelift toen het werd voorzien van een 3-fase boordlader waarmee de batterij sneller kon worden geladen. Maar ondanks de facelift in 2020 bleven de verkoopcijfers wat achter bij de doelstellingen. Dan nog maar weer een verbetering zullen ze in Coventry (VK), waar het hoofdkantoor van Jaguar Cars zetelt, gedacht hebben. En een verbetering trekt altijd weer nieuwe publiciteit, toch? Vraag is wel of de aandacht kan worden vastgehouden, want de veranderingen zijn beperkt en of ze veel indruk maken is de vraag.
Wat zijn deze veranderingen en weet Jaguar hiermee een nieuwe boost te geven aan het model?
Wat de veranderingen betreft gaat het vooral om wat accentverschuivingen in het design. Aan de technische specificaties, bijvoorbeeld op gebied van de aandrijving, zijn geen veranderingen aangebracht. Hier volgt een opsomming van de veranderingen die zijn aangebracht:
De i-Pace SE heeft 4,8 seconden nodig om naar 100 km/uur te snellen. De krachtbron van de auto is 235 kW oftewel 320 pk. Het door vier wielen aangedreven voertuig heeft met zijn 90 kWh accupakket een bereik van 470 km. Aan de thuislader (11 kW) wordt de accu in 8,5 uur vanaf leeg weer volledig opgeladen. De vanaf-prijs van de Jaguar I-Pace SE is € 95.450 en van de Jaguar I-Pace HSE is € 103.970.