6 februari 2023

Zorgt de facelift van de Jaguar I-Pace voor een boost?

De Jaguar I-Pace is in 2018 gelanceerd en alweer 5 jaar oud. In 2020 werd het voorzien van een 3-fase boordlader waarmee de batterij sneller kon worden geladen. Maar ondanks de facelift in 2020 bleven de verkoopcijfers wat achter bij de doelstellingen. Dan nog maar weer een verbetering zullen ze op het hoofdkantoor in Coventry (VK) gedacht hebben. En een verbetering trekt altijd weer nieuwe publiciteit, toch? Vraag is wel of de aandacht kan worden vastgehouden, want de veranderingen zijn beperkt en of ze veel indruk maken is de vraag. Wat zijn deze veranderingen en weet Jaguar hiermee de verkoop een nieuwe boost te geven?

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace upgrade

Wat de veranderingen betreft gaat het vooral om wat accentverschuivingen in het design. Het betreft de volgende aanpassingen:

  • een volledig afgesloten grille
  • accentverschuivingen zoals de dunne accent-strips op de bumper en de koplampen die net even een andere look hebben
  • zwarte elementen die een andere kleur krijgen. Bijvoorbeeld de sierdelen op de flanken die in de carrosseriekleur terugkomen
  • nieuw lakwerk aan de buitenkant.

Jaguar I-Pace aandrijving

Technisch gesproken zijn er geen wijzigingen doorgevoerd. De i-Pace S heeft 4,8 seconden nodig om van 0 naar een snelheid van 100 km/uur te gaan. De krachtbron van de auto is 235 kW oftewel 320 pk. De op vier wielen aangedreven auto heeft een bereik van 470 km. Volgens WLTP-norm zeggen we er dan maar bij, want vanuit de praktijk wordt de theoretische range betwijfeld. Door de 3 fasen boordlader kan er sneller worden geladen. Per uur kun je 50 kilometer aan reisafstand bijladen.


De auto wordt in 4 modellen uitgebracht, te weten de i-Pace S, SE, HSE en de Limited Edition. De nieuwprijzen lopen op van 83.000 euro (S) naar ruim 98.000 euro (HSE). Overigens, verwar de i-Pace niet met de e-Pace. De i-Pace is zoals aangegeven de volledig elektrische SUV terwijl de e-Pace een hybride SUV-uitvoering is. Vanaf 2030 wil Jaguar volledig elektrisch rijden.


De i-Pace SE heeft 4,8 seconden nodig om naar 100 km/uur te snellen. Met zijn 90 kWh accupakket heeft de SE een bereik van 470 km. Aan de thuislader (11 kW) wordt de accu in 8,5 uur vanaf leeg weer volledig opgeladen. De vanaf-prijs van de Jaguar I-Pace SE is € 95.450 en van de Jaguar I-Pace HSE is € 103.970.

Een groene elektrische Renault 5 E-Tech Five staat model
door Mindert Westra 6 juni 2025
Wie kent de Renault 5 niet? Renault doet oude tijden herleven door zijn gamma te verrijken met een elektrische versie van zijn voorgangers.
Voorkant van de Ford Exoplorer EV vanaf de zijkant gezien
door Mindert Westra 5 juni 2025
Om zijn strategie kracht bij te zetten brengt Ford zijn Explorer SUV steeds goedkoper naar de markt. Hoe doet de Amerikaanse fabrikant dat?
De ge-upgrade Tesla Model Y (2025) rijdt in de bergen met een mooi blauwe lucht op de achtergrond
door Mindert Westra 16 mei 2025
Eind 2024 bracht Tesla een upgrade uit van de populaire Model Y. Wat zijn de ervaringen tot nu toe van de hernieuwde uitgave?
Een wit doek beschermt tegen zonlicht bij een blauwe lucht
15 mei 2025
Zonneschermen zijn handig bij fel tegen zonlicht. Maar welke bescherming biedt het voor je auto?
Lees meer artikelen