6 februari 2023

Zorgt de facelift van de Jaguar I-Pace voor een boost?

De Jaguar I-Pace is in 2018 gelanceerd en alweer 5 jaar oud. In 2020 werd het voorzien van een 3-fase boordlader waarmee de batterij sneller kon worden geladen. Maar ondanks de facelift in 2020 bleven de verkoopcijfers wat achter bij de doelstellingen. Dan nog maar weer een verbetering zullen ze op het hoofdkantoor in Coventry (VK) gedacht hebben. En een verbetering trekt altijd weer nieuwe publiciteit, toch? Vraag is wel of de aandacht kan worden vastgehouden, want de veranderingen zijn beperkt en of ze veel indruk maken is de vraag. Wat zijn deze veranderingen en weet Jaguar hiermee de verkoop een nieuwe boost te geven?

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace upgrade

Wat de veranderingen betreft gaat het vooral om wat accentverschuivingen in het design. Het betreft de volgende aanpassingen:

  • een volledig afgesloten grille
  • accentverschuivingen zoals de dunne accent-strips op de bumper en de koplampen die net even een andere look hebben
  • zwarte elementen die een andere kleur krijgen. Bijvoorbeeld de sierdelen op de flanken die in de carrosseriekleur terugkomen
  • nieuw lakwerk aan de buitenkant.

Jaguar I-Pace aandrijving

Technisch gesproken zijn er geen wijzigingen doorgevoerd. De i-Pace S heeft 4,8 seconden nodig om van 0 naar een snelheid van 100 km/uur te gaan. De krachtbron van de auto is 235 kW oftewel 320 pk. De op vier wielen aangedreven auto heeft een bereik van 470 km. Volgens WLTP-norm zeggen we er dan maar bij, want vanuit de praktijk wordt de theoretische range betwijfeld. Door de 3 fasen boordlader kan er sneller worden geladen. Per uur kun je 50 kilometer aan reisafstand bijladen.


De auto wordt in 4 modellen uitgebracht, te weten de i-Pace S, SE, HSE en de Limited Edition. De nieuwprijzen lopen op van 83.000 euro (S) naar ruim 98.000 euro (HSE). Overigens, verwar de i-Pace niet met de e-Pace. De i-Pace is zoals aangegeven de volledig elektrische SUV terwijl de e-Pace een hybride SUV-uitvoering is. Vanaf 2030 wil Jaguar volledig elektrisch rijden.


De i-Pace SE heeft 4,8 seconden nodig om naar 100 km/uur te snellen. Met zijn 90 kWh accupakket heeft de SE een bereik van 470 km. Aan de thuislader (11 kW) wordt de accu in 8,5 uur vanaf leeg weer volledig opgeladen. De vanaf-prijs van de Jaguar I-Pace SE is € 95.450 en van de Jaguar I-Pace HSE is € 103.970.

Zijaanzicht van zilveren elektrische Hyundai Ioniq 5 die bij een muur staat geparkeerd
door Mindert Westra 25 oktober 2025
Hyundai heeft opnieuw een versie van de Ioniq 5 uitgebracht. Het is de opvolger van de Kona, maar zelf geeft de fabrikant aan dat het model gebaseerd is op de Pony.
Iemand houdt een laadpas van Vandenbron voor aan een laadstation
door Mindert Westra 6 oktober 2025
Op zoek naar een geschikte laadpas voor je EV? Lees hier alle informatie over het gebruik! Hoe werkt het✔ Wel of geen abonnement ✔ Laadkosten ✔ Laadpaal thuis?✔
Een lichtblauwe Volkswagen ID.Buzz rijdt door het bos
door Mindert Westra 22 september 2025
WLTP is een testmethode waarmee de actieradius van elektrische voertuigen nauwkeurig kan worden vastgesteld. Hoe werkt het?
Interieur van een autoreparatiewerkplaats met een blauwe autolift en gereedschap.
19 september 2025
Elektrische auto's hebben minder onderhoud nodig, toch verdient het wel aandacht. Denk bijv. aan de accu, remmen, de banden en airco. Meer hierover in dit artikel.
Lees meer artikelen