2 juni 2021

Sedan BMW i4 M50 heeft 544 pk!

In maart konden we genieten van de eerste beelden van de gloednieuwe elektrische sedan van BMW i4 M50. Vandaag trekt het merk de doeken van de extra hete versie, inclusief Nederlandse prijzen! Maak kennis met de volledig elektrische sedan.

BMW i4 M50 topmodel

Het exterieur is inmiddels wel bekend. De kenmerkende grote grille, aflopende daklijn en LED koplampen maken de i4 tot een opvallende verschijning. De heetste versie, de i4 M50 komt standaard met kenmerkende M-velgen, de nodige M-badges, de dubbele buitenspiegels en een iets agressievere voorbumper. Waar het echt om gaat zijn natuurlijk de specificaties. Dit is direct een primeur. Het betreft de allereerste elektrische BMW M. In dit geval geen ronkende V8 of soepele zes-in-lijn maar wel de nodige elektromotoren. Het accupakket meet 80,7 kWh. Snelladen is mogelijk met een laadvermogen van 200 kW. Aan een reguliere laadpaal is opladen met 11 kW mogelijk. Dit zal ongeveer 8,5 uur in beslag nemen om de batterij volledig te laden. Voor nog meer info lees over de laadkabel van de BMW i4. Wat betreft de elektrische paardenkrachten kom je niks te kort. Je krijgt de beschikking over 544 pk en 795 Nm koppel. Dit alles is mogelijk door elektromotoren op de voor en achteras. Met een bereik van 510 kilometer volgens de WLTP meetmethode komt de gemiddelde Nederlander prima uit de voeten. Mits je niet continu een nul tot honderd sprint wenst uit te voeren in de opgegeven 3,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 225 km/u.

Een blauwe BMW i4 M50 rijdt over de weg langs een bos

Tweede variant met meer bereik

Wie de sportieve BMW i4 M50 tot iets teveel van het goede vind komt het merk met een tweede variant. De i4 eDrive40. Kort door de bocht is dit, bij gebrek aan andere modelvarianten, direct de instapper te noemen. De i4 eDrive40 is een echte BMW dankzij achterwielaandrijving. Wat betreft vermogen is het nog altijd niet behelpen. Met 340 pk en 430 Nm koppel laat je menig benzine BMW achter je. De 0 tot 100 km/u sprint is in 5,7 seconden achter de rug. Bij 190 km/u is de koek op dankzij de ingebouwde begrenzer. Overigens hoeft de 'instapper' niet te klagen over weinig bereik. De i4 eDrive 40 heeft een actieradius van 590 kilometer. Opladen is eveneens mogelijk met 200 kW aan een snellader en met 11 kW aan een driefase laadpaal.

Prijs en leverdatum

Wat kost dit leuke speelgoed? Nou, de BMW i4 eDrive40 begint bij € 60.697. Voor de sportieve i4 M50 ben je minimaal € 73.496 kwijt. Wanneer de leveringen van de eerste auto's worden gestart is vooralsnog onbekend.

De batterij van een witte Tesla wordt aan een laadpaal opgeladen bij een laadstation van Tesla
door Mindert Westra 11 december 2025
Brengt DC-laden van de batterij schade toe aan een elektrische auto? Welke maatregelen kan ik nemen om slijtage aan de batterij tegen te gaan?
De rechterhelft van een elektrische Polestar 3 SUV staat model met een witte achtergrond
door Mindert Westra 1 december 2025
De Polestar 3 rijdt sinds 2024 bij ons rond. Toch zal er in 2026 alweer een upgrade volgen. Het toch al complete model krijgt enkele flinke verbeteringen.
Een Elektrische auto rijdt door de sneeuw
door Mindert Westra 26 november 2025
De combinatie van een elektrische auto en de winterkou is niet optimaal. Maar met een goede voorbereiding en zuinig rijden is het goed te doen. Lees de 10 tips!
een lauwe smart #1 Pulse staat geparkeerd met bergen op de verre achtergrond
20 november 2025
Snel een tijdelijke auto nodig? Shortlease biedt de oplossing. ✔Wat is shortlease ✔Voordelen auto shortlease ✔Voor wie is shortlease geschikt? ✔Hoe regel ik het?
Lees meer artikelen