De eerste versie van de Hyundai Ioniq 5 is nog maar net onder ons maar toch vinden de Koreanen het al tijd voor een facelift. Wat betreft het design zijn er geen directe wijzigingen, dat is ook niet vreemd voor een auto die pas sinds februari 2021 verkrijgbaar is. Onderhuids voert Hyundai wel de nodige wijzigingen door en zijn er nieuwe toffe gadgets te vinden in de prijslijsten.
Allereerst pakt Hyundai het accupakket aan. De versies die eerder een 72.6 kWh groot accupakket hadden krijgen vanaf heden een 77,4 kWh accupakket. De vooruitstrevende elektrische crossover met retrodesign zal daardoor ongetwijfeld meer range tot zijn beschikking krijgen. Hoeveel dat is vermeld het persbericht niet. Heel toevallig komt het 77,4 kWh accupakket precies overeen met de Kia EV6. Deze komt momenteel 528 kilometer op een enkele lading. De Hyundai Ioniq 5 moet het doen met respectievelijk 384 kilometer voor de versie met 58 kWh accupakket en 481 kilometer rijbereik voor de 73 kWh variant.
Daarnaast krijgt de crossover nieuwe functies om de batterijtemperatuur automatisch aan te passen tijdens het rijden om de optimale laadomstandigheden te garanderen bij het bereiken van een laadpaal. Dit moet voor betere laadprestaties zorgen tijdens kouder weer.