21 oktober 2023

Peugeot e-208 krijgt eind 2023 facelift

Peugeot komt met het goede nieuws dat er een facelift aan staat te komen voor de Peugeot e-208. De uitrol gaat eind dit jaar gebeuren in november. De verbeteringen gelden niet alleen voor de e-208 maar ook de brandstofversie. Sinds kort zijn de prijzen ook bekend. Peugeot is goed op weg met de uitrol van hun elektrische modellen. De Peugeot e-208 was vorig jaar de best verkochte elektrische auto in het B-segment. Inmiddels wordt de e-208 beter verkocht dan zijn brandstofbroer. Het is een bevestiging van hun lange termijnstrategie ten aanzien van emissievrij rijden. De elektrische modellen worden gebracht onder de fraai bedachte marketingleus, 'met 5-nullen rijcomfort'. Dit staat voor: geen ruis, niet schakelen, geen trillingen, nul uitstoot en geen brandstofgeur. Je zou zeggen: "en dat geldt voor alle elektrische auto's", maar kom er maar op.

Peugeot e-208 facelift

De nieuwe lichtsignatuur die je al op andere modellen van Peugeot ziet komt nu ook voor bij de e-208. Aan de voorkant zie je bijvoorbeeld aan de drie lange verticale strepen ('klauwen') die naar beneden toe doorlopen in de zwarte inzetstukken op de bumper. Dit is één van de veranderingen die doorgevoerd zijn aan de neus. wat ook opvalt is de nieuwe bredere grille die één geheel vormt met de carrosserie. Met het achterlichtsignatuur blijft Peugeot trouw aan de drie lichtstrepen maar zijn ze nu horizontaal.

Peugeot e-208 elektrisch

Standaard heeft de elektrische e-208 een 1-fase 7,4 kW boordlader. Optioneel kan deze worden uitgebreid naar 11 kW (3 fase). Opladen van 20 tot 80% aan de snellader (100 kW) kan binnen de 25 minuten. Aan de thuislader met 7,4 kW lukt dat in 4 uur en 40 minuten. De elektrische variant krijgt een vermogen van 156 pk. Met een accucapaciteit van 51 kWh heeft het een bereik van 400 kilometers (WLTP). Naast de elektrische variant wordt de e-208 ook geleverd met de hybridesystemen HYBRID 100 en HYBRID 136. De hybrideversies hebben tevens een 1,2 liter 3-cylinder benzinemotor van 100 pk resp. 136 pk. Dankzij een accu die tijdens het rijden oplaadt, biedt het hybridesysteem extra koppel bij lage toerentallen en tot 15% lager brandstofverbruik. In stadsverkeer kunnen de nieuwe hybride-modellen meer dan 50% van de tijd in 100% emissievrije elektrische modus werken. Het i-connect infotainmentsysteem is verder uitgebreid en voorzien van de nieuwste technologische hoogstandjes. Het scherm is daarbij vergroot van 7 naar 10 inch. Systeemupdates worden 'over the air' uitgevoerd. De elektrische 208 staat op het STLA-small platform van Stellantis.

Prijs Peugeot e-208

De vanafprijs van de e-208 met 156 pk is € 37.770 euro. Er is ook een goedkopere versie met een lager vermogen van 136 pk. Deze versie kost € 35.320. Zeker vergeleken met de benzineversie is elektrisch nog altijd behoorlijk aan de prijs. De hybride-versie kan ook worden overwogen. De vanafprijs van de hybride is € 27.550.



Deel het artikel

De Toyota Mirai rijdt op waterstof
door Mindert Westra 12 september 2025
Hoeveel Nederlandse auto rijden op waterstof? En hoeveel waterstofstations zijn er voor deze FCEV's? Gaat het een serieus alternatief worden?
Achterkant van een groene Tesla Model S Shooting Brake
door Mindert Westra 11 september 2025
Hoe werd de Tesla Model S omgebouwd tot een Shooting Brake? Lees dit verhaal over Nederlands vakmanschap en de Model S als stationwagon.
Een witte KIA EV4 rijdt over een snelweg met bomen op de achtergrond
door Mindert Westra 4 september 2025
Kia brengt de EV4 uit. Een stoer model voor het C-segment dat sterk concurrerend is mede gezien zijn prijs. Maar wat verwachten we van het laadsysteem van de EV4?
Blauw autodak beschadigd door hagel, de weerspiegeling van de groene bomen en het witte hek.
29 augustus 2025
Is de goedkoopste autoverzekering ook de beste? Dat kan maar hoeft niet. Zaken als de dekking, leeftijd, schadeafhandeling en meer spelen een rol.
Lees meer artikelen